انجمن اوستا
be Avesta forum khosh amadid
etelaate system neshan midahad ke shoma be onvane mehman vared shodid
baray estefadeh az hameye emkanat bayad sabte nam konid
agar dar forum ozv hastid be hesabe karbari khod vared shavid.
_____
Avesta forum be yek modir talar ke tavanaie jazbe afrad va modiriyat mataleb ra dashteh bashad niazmand ast leza agar kasi davtalab be modiriyat ast darkhast khod ra az tarigh pm be fasatechnology@yahoo.com ersal konad.
_____
lahazate khoshi ra baraye shoma arezoo mandim
انجمن اوستا
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

www.Avesta.gettalk.net www.Avestachat.tk
 
Homeتغیر آدرس انجمنSearchRegisterLog in

 

 بهترین ورزش‌ ها برای افزایش متابولیسم

Go down 
AuthorMessage
Nafas
مدیر تالار سابق
مدیر تالار سابق
Nafas

تعداد پستها : 17
تاريخ عضویت : 2010-11-09

بهترین ورزش‌ ها برای افزایش متابولیسم Empty
PostSubject: بهترین ورزش‌ ها برای افزایش متابولیسم   بهترین ورزش‌ ها برای افزایش متابولیسم Empty2010-11-13, 10:33

اگر تصمیم دارید سوخت و ساز بدن تان را افزایش دهید، بهتر است ورزش ‌های زیر را به خاطر بسپارید:

پیاده ‌روی سریع

پیاده‌ روی از جمله ورزش‌ هایی است که اگر با شدت و مدت مناسب انجام شود، نقش تعیین‌ کننده‌ ای در افزایش روند سوخت و ساز بدن شما ایفا می ‌کند.

به طور کلی، سرعت انجام پیاده ‌روی باید به اندازه‌ ای تنظیم شود که در آن، فرد قادر به اتمام جمله‌ اش، در حد 3 تا 4 کلمه، باشد.

دو استقامت یا نیمه ‌استقامتی

دویدن به واسطه ی فعالیت حجم زیادی از عضلات، تاثیر قابل ملاحظه‌ ای در افزایش متابولیسم بدن دارد. انجام این ورزش با شدت متوسط، که فرد قادر به ادامه این روند به مدت 30 دقیقه باشد، توصیه می ‌شود.

دوچرخه‌ سواری استقامتی

چنانچه پیشتر هم تاکید شد ورزش دوچرخه سواری نیز باید با شدت متوسط انجام شود.

شنای استقامتی یا نیمه‌ استقامتی

حین شنا کردن حجم زیادی از عضلات دست و پا به طور هماهنگ فعال می ‌شوند.

کوهنوردی

ورزش کوهنوردی که علاقه ‌مندان زیادی بین گروه‌ های مختلف دارد، موجب افزایش سوخت و ساز بدن می ‌شود.

البته توجه به وضعیت سلامت مفاصل بدن(به ویژه اندام تحتانی) پیش از شروع این ورزش مفرح توصیه می‌ شود.

حین انجام ورزش‌ های فوق با شدت متوسط و مدت زمان حداقل 30 دقیقه، چربی به عنوان منبع اصلی انرژی مصرف می‌ شود، در نتیجه مقدار زیادی چربی در روند افزایش متابولیسم بدن می‌ سوزد اما موردی که اغلب مشاهده می‌ شود، این است که اکثر افراد خیلی زود از یکنواختی ورزش‌ های هوازی خسته شده و آن را کنار می ‌گذارند. از این رو، تاثیر قابل توجه این ورزش‌ ها، به ویژه در افزایش سوخت و ساز چربی با انجام مداوم این فعالیت‌ ها، حداقل به مدت 30 دقیقه ایجاد می ‌شود.

چنان چه فرد در ابتدای شروع فعالیت فیزیکی، قادر به انجام این گروه از فعالیت ‌ها به مدت 30 دقیقه نیست، می‌ تواند فعالیت خود را در 3 نوبت 10 دقیقه‌ ای انجام داده و به تدریج، این مدت زمان ورزش را به حد مطلوب برساند.

در 10 دقیقه ی ابتدایی ورزش ‌های استقامتی، گلیکوژن(قند) به عنوان منبع اصلی انرژی مورد استفاده قرار می ‌گیرد و با افزایش زمان تمرین ‌ها و اتمام ذخایر قند کبدی، به تدریج چربی به عنوان سوخت اصلی بدن مصرف می ‌شود. بنابراین چنان چه ورزش هوازی را با هدف افزایش سوخت و ساز بدن به ویژه کاهش چربی ‌های اضافی بدن انجام می ‌دهید، لازم است که 3 تا 5 روز در هفته به مدت 30 تا 60 دقیقه(به صورت مداوم و پشت سر هم) ورزش ‌های یاد شده را به انجام برسانید
Back to top Go down
 
بهترین ورزش‌ ها برای افزایش متابولیسم
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
انجمن اوستا :: انجمن اوستا :: ورزش-
Jump to: